Vikten av musik

Musik kan få mig att känna så mycket. Mäktig musik gör mig mäktig, ledsam musik ledsen, peppande musik peppad. Ni förstår säkert vad jag menar.

Men vissa dagar hjälper ingen musik en att glömma, att komma bort från sina tankar och känslor. Ibland är man ensam med sina egna små hjärnspöken.

Ledig dag idag, tog tag i mitt liv en aning och bokade in körlektioner. Det måste bli ett slut på det här någon gång, vill ha det lilla magiska rosa kortet NU. Gärna med mitt namn och min fula nuna på det. MITT egna lilla kort som ger mig.. frihet.

Leander o jag såg New Moon hemma hos mig på eftermiddagen. Sen såg vi lite på Änglagård, Lidls nya reklamfilmer (som jag har på DVD, låter nördigt men fick den på Roadshowen som de anordnade) och så pratade vi om lite olika saker. Mycket trevligt, jag tycker mycket om när fina Leander kommer hit.

Imorgon blir det jobb jobb jobb. Nyttigt det med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0