Han fattar inte varför jag blir ledsen och jag mår skit




Anledningen till att det är svårt just nu är att han gått vidare medan jag inte gjort det. Jag hade 1 ragg, han har 1 ragg. Så långt that's fine. MEN skillnaden är att det inte fanns några känslor mellan mig o mitt ragg, medan det gör det mellan han o hans ragg. DET är grejen, att han känner för henne. Hade han bara satt på henne för att få bekräftelse eller något så hade jag kunnat ta det MEN INTE ATT HAN BRYR SIG OM HENNE på riktigt. Då har han ju tagit avstånd från mig på riktigt och för alltid i och med att han är fri nog att börja känna för någon annan. Hans känslor för mig har släppt och då kan någon ny stiga in och ta över dom känslorna. Det gör så förbaskat ont just nu.

Ironiskt också att du sa till mig: "jag har tänkt väldigt mycket på dig sista veckan". Men jag kan inte låta bli att undra, under veckan så har du ju kurtiserat Yasmin för fulla muggar (ja det kröp ju fram, ni verkar rätt intima eftersom ni ringer sent om kvällarna till varandra) och då kan du knappast ha tänkt så mycket på mig. Snälla ljug inte. Jag blir mer ledsen av det. Du är i din fulla rätt att flirta men det gör ont för mig när du blandar in känslor för henne i det. Och självklart är det väl kul för dig o för henne om ni kan hitta kärleken i varandra, men jag blir sårad eftersom jag har känslor för dig. Det gör mig förkrossad.

Så där är skillnaden, skillnaden som gör att det smärtar något så ohyggligt- du gick vidare känslomässigt, det gjorde inte jag. Jag ville bara ha bekräftelse, hur patetiskt det än låter så är det sanningen. För egentligen så älskar jag ju dig.

Jag trodde på något vis att jag alltid skulle vara den enda, att vi skulle komma tillbaka och vara lyckligare än någonsin. Att vi skulle hålla bröllop och skaffa ungar. Flytta till någon gård och skaffa ponnysar. Åldras ihop. Skratta och gråta tillsammans, leva och dö. Mycket dum och egoistisk tanke såhär i efterhand men är man kär så tror man och hoppas saker. Jag hoppas fortfarande ärligt talat. Hur dumt och patetiskt det än känns och låter. Jag sörjer just nu.

Jag hoppas att du och tjejen får ett fint förhållande och att du blir lycklig.

This is Helena Carlsson signing off.


Jag ville mötas nånstans nere på djupet Jag har varit där förut o jag är inte rädd Och dina ögon ja dem ändrar färg i ljuset Men de kan titta nu jag är beredd Lät du henne komma närmre Var hon vackrare än mig? Ja, det finns dagar som jag tänker mer på henne än på dig Jag går bredvid men halkar efter jag orkar inte springa mer försökt att visa dig med blicken men det är inte mig du ser den här platsen är någon annans och jag måste hitta ut hur ska man älska nån som har älskat nån förut? Jag minns så väl hur hon blev presenterad Men de var jag som lät henne komma in Jag har försökt att ge dig hela skulden Fast jag innerst inne vet att den är min Vi står på gatan bryter meningar i mörkret Utanför stadens finaste hotell Dina händer ja de ber mig sova över Som ett sätt att säga ”tack för ikväll” Lät du henne komma närmre Var hon vackrare än mig? Ja, det finns dagar som jag tänker mer på henne än dig Jag går bredvid men halkar efter jag orkar inte springa mer försökt att visa dig med blicken men det är inte mig du ser den här platsen är någon annans och jag måste hitta ut hur ska man älska nån som har älskat nån förut? Jag vissa stunder kan det kännas ensam Och du undrar vad jag tänker på Så jag håller hårt och kryper tätt intill dig Som om hon skulle försvinna då O vi talar sällan högt om våran framtid Vi talar aldrig högt om det vi har Dina drömmar blir allt svårare att se nu¨ Och mina finns snart inte längre kvar Lät du henne komma närmre Var hon vackrare än mig? Ja, det finns dagar som jag tänker mer på henne än dig Jag går bredvid men halkar efter jag orkar inte springa mer försökt att visa dig med blicken men det är inte mig du ser den här platsen är någon annans och jag måste hitta ut hur ska man älska nån som har älskat nån förut?
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0