Vuxenpoäng och konsten att bo själv

Jag har blivit vuxen på riktigt. Jag betalar mina egna räkningar alldeles själv, har ett jobb, lägenhet, blommor i fönstret (riktiga, ej plast) och jag pensionssparar. Plus att jag gärna säger : " Det var bättre förr", eller gnäller på dagens ungdom. Dessutom köper jag utlandsresor alldeles själv och har varit på systemet. De bad mig om leg, det gjorde mig glad. Annars hade jag blivit förbannad över att få vänta så många år för att sedan handla utan att behöva visa leg. Haha. Ja, så nu är jag 20 år. 20 år har gått sedan jag öppnade mina gråblå små ögon.

Idag har det varit dåligt väder till max! Regn, blåst, MYCKET blåst! Takpannor blåser av på folks hus och fågelbon blåser ur träden så att nästan vuxna fågelungar dör. Usch. Såg ett bo med två stackars ungar när jag cyklade till jobbet. Usch. Tur att jag gjorde en hjälteinsats i alla fall.

Nu sitter jag och fredagsmyser i min lägenhet (som jag lyckas hålla ordning i, kors i taket), ska väl se någon film... eller så går jag bara och lägger mig! Mysigt det med. Ledig i helgen, imorgon är en öppen dag men söndag ska jag till Okome och spana in Leanders flotta lya.

Det kändes väldigt ensamt och konstigt att vara här.. länge. Först nu jag har börjat vänja mig egentligen. Det är så mycket mysigare i lägenheten när höstmörkret kommer och jag kan tända några ljus, lyssna på mysig musik eller se en romantisk film. Det har blivit mycket film på sistone! En höjdare var Harry Potter 5. Den är ju inte så romantisk iofs men väääldigt spännande! ;)

Nu ska jag spendera min vuxna kväll här i ensamt majestät. See you.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0