Vuxna tankar

Jag har jobbat mycket nu ett tag och inte haft så mycket att skriva om. Men nu är det dags igen! Jobbat helg med Adam, alltid lika trevligt att jobba med honom. Han är en glad skit :) precis som jag. Haha.

Filmkväll med Johan och Leander för typ en vecka sen (?) men det kanske jag redan har skrivit om? Åh jag blir så dagvill och förvirrad av att jobba helg. :S

Mina kottar är som vanligt nära när jag sitter vid datorn. Palle ligger på mattan som en annan hund och Lisa ligger på soffans armstöd och glor. De brukar titta på tv med mig, innan ikväll såg vi 2 läskiga program, ett om svensk rasism genom århundradena och så Kalla Fakta om snus och hur tobaksbolagen vill få oss att bli ännu mer fast i vårt beroende så att de säljer mer.. usch. Fast inte en direkt nyhet? Eller? Det är väl solklart att de säljer mer när folk är beroende, det är enkel logik..

Apropå titeln, jag tänker mer vuxet. Eller snarare, jag tänker mer på hur det ska bli sen när jag BLIR vuxen. (Jag har inte växt färdigt än nämligen :P ) Jag funderar mycket på jobbet, hur jag ska tjäna mer pengar, vad jag ska bli sen, vad som är min drivkraft här i livet, vad som är mitt mål... ja, det är en hel del att reda ut.

Sen är det ju de vanliga, obesvarade existentiella frågorna som varför finns jag, vad är min uppgift, vad händer när jag dör? är döden resans definitiva slut eller bara en port till nästa nivå?

Det är synd att jag är ateist, annars hade jag ju haft svar på dessa frågorna. Haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0