Södertälje!

Nu ska jag berätta om resan upp till mitt gamla hemland.

Jag tog tåget efter åtta i Falkenberg, för att sedan byta i Gbg till X2000. Jag hade en behaglig resa och kom fram till mina morföräldrar med glatt humör. Mormor blev rörd när jag kom upp och vi skålade i skumpa med henne, Morfar och två av deras kompisar. Jag blev bjuden på restaurang, två glas vitt och en biff gjorde mig ännu lyckligare!

Sedan hade jag en behaglig kväll, shoppade lite på H&M i Södertälje och köpte en present till min pojkvän.

Dagen efter det tog jag pendeln till mina hästar. Mia hämtade mig på Märsta station. Mulle hade precis fått en hovböld och kunde inte ridas, men jag fick rida på en häst som hette Nirvana medan Mia tog Louis. Vi red ut en sväng och sedan kom Mulles ägare. Vi hade det trevligt och jag matade pojkarna med massa äpplen och morötter, samt kanelbullar. Louis älskar nämligen kanelbullar! Mulle var inte lika förtjust..

Sedan åt vi en supergod middag och bara satt och pratade hela kvällen. Dagen efter red jag Louis och Victoria, Mulles ägare, red Nirvana.

Det var så härligt att rida Lolan igen, han kändes precis som vanligt och var pigg! 22 år? Det varken syns eller märks!

Jag var så lycklig när jag åkte därifrån, den här gången fick jag säga adjö.

Sedan tog jag det lugnt hos Mormor och Morfar, vi åt ugnsbakad potatis och fin biff när jag kom hem. På söndagen tog jag tåget hem, och allt var över.

Jag är så glad att jag åkte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0