Overall-showen

Många i min närhet har sett min hiskeliga blå overall, right? Skön som tusan och praktisk, synd att den inte är snygg också. Skämt åsido, det är nog svårt att göra overaller "snygga".

Igår jobbade jag, kl 6-13. På morgonen var det kallt. Helena slänger på sig sin mysiga overall, sin älskade overall! Det är kolsvart ute och nästan ingen ser den smurfblå otympliga gestalten som tjugo i sex cyklar till sitt jobb. Allt är väl och Helena kommer nöjt in på sitt jobb. Adam, hennes kollega ser lite fundersam ut när hon kommer in genom dörren, men han säger ingenting.

Senare på dagen vaknar Helenas hjärna till med ett ryck. Hon måste cykla hem också- mitt på blanka ljusa dagen- när det är massa folk ute och alla kan se henne- i sin overall. Helena får en lätt panikångest och inser att hon inte har något val.Hon MÅSTE cykla hem i sin blå otympliga overall, hujeda mig!

Dagen slutar med att de andra tre som är på jobbet när Helena ska gå vrider sig av skratt när Helena passerar. Hon ser inget annat val än att spexa lite i sin overall och belönas med fler gapskratt. Overall-showen är född.

(Som en sista notering kan jag bekräfta att ALLA och då menar jag ALLA, inklusive bilister, fotgängare och skolbarn stirrade storögt på Helena när hon cyklade hemåt. Hujeda mig..!)

Kommentarer
Postat av: Fru

HAHA!, jag säger bara en sak; OJOJ!

2008-10-02 @ 18:01:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0