Kräftskiva och Södertälje!

Nu har det hänt mycket igen så jag måste ta det lilla lugna så jag orkar skriva allt!

Till att börja med; förra veckan jobbade jag mest, fick dock förnämt besök på tisdagen av Emma. Vi tog en fika och en promenad, min kladdkaka med glasyr gick inte av för hackor!

På torsdagen skämde jag bort mig själv med en läderjacka (i plast haha) som är jättesnygg och lite andra småprylar. Mysigt att gå på stan alldeles själv ibland!

På fredagen jobbade jag eftermiddag-kväll så döm om min förvåning när Johan först väckte mig vid tiotiden och var nyklippt (!) och sedan, när vi satt i soffan och kollade på tv vid 11-snåret, så hoppade Johan upp ur soffan och sa: "Klä på dig nu så åker vi och köper förlovningsringar." Bara sådär! Jag gapade som en fisk men beslöt mig kvickt för att klä på mig innan han ångrade sig. Så nu är ringarna alltså beställda och kommer någon gång nu i veckan. Jag får lägga in en bild när de kommit. Jag är så glad!

På lördagen hämtade vi Keno vid tåget i Falkenberg ( gullungen hade åkt tåg från Skåne och Flyinge för att vara på Emmas kräftskiva ) och hon samåkte med oss till festen. Festen var väldigt trevlig, Emma och Ada hade ordnat med partytält och allt! Nubbevisor, mycket trevligt folk och såklart lite alkohol gjorde festen till en riktig fullträff. En stor eloge till det duktiga värdparet!

På söndagen tog vi det lugnt, vi hade båda två lite ont i huvudet, men jag var faktiskt inte bakis eftersom jag knappt hade druckit något kvällen innan, men jag hade nog druckit för lite vatten ändå.

Om några veckor bär det av, upp till Södertälje för att först och främst hälsa på Mormor och Morfar och förhoppningsvis även hästarna! Lolan och Mulle som jag har saknat så mycket! Ska ringa ägarna ikväll och fråga om det går bra att jag kommer dit. Så roligt det skulle vara, jag känner mig som ett barn som väntar på julafton!

Idag har jag jobbat och sedan bara tagit det lugnt. Myste med älskling innan, men sedan fick han vackert åka till sitt jobb. Träffar honom efter 22 ikväll.

Det börjar kännas roligt igen, det här med att leva!

Kommentarer
Postat av: Emma!

Grattis grattis grattis igen till förlovningen, va roligt att ni äntligen ska köpa ringar:):)

2008-09-09 @ 11:24:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0