En god gärning såhär i juletider

Idag har jag varit så duktig så. Kravlade mig upp innan klockan var nio, gräddade ett ciabattabröd som stått på jäsning hela natten. Skorpan blev väldigt HÅRD men innehållet var gott! Jag är glad att jag inte är med i ett sådant där klämkäckt matprogram, allt hade gått åt skogen. Bättre att misslyckas hemma där ingen ser, haha.

Sedan tittade jag på Victorias Secret shower på youtube, där kan man tala om att jag fick gymångest och kände att jag måste sluta äta! Skämt åsido, ytterst vackra kvinnor på catwalken där, men på tok för smala! 5-10 kg till så hade det börjat likna något!

Därefter hoppade jag upp på min trogna cykel och cyklade till vårdcentralen. Jag ska bli blodgivare! Man ägnar tjugo minuter per gång tre gånger om året och det hjälper så mycket! Du kan hjälpa släktingar, vänner och andra människor här i världen.. Du får även ersättning i pengar varje gång du gör det (30kr? tror jag) men det ska jag skänka till barncancerfonden. De frågar en nämligen på plats vad man vill göra med ersättningen och då kan man säga direkt att de ska sätta in pengarna där. Bra va? Tänk att så lite ansträngning från din sida kan ge andra så mycket!

Idag tog de bara prover på mig, man måste ju vara helt frisk för att få ge blod. Så i januari någon gång så börjar jag min välgärning. Det känns väldigt bra, en stor puss till min älskling som inspirerade mig till att också gå dit..!

Kvart i två ska jag till jobbet förresten, det är faktiskt kul att jobba!

Vid midnatt ringde älsklingsfru med ett ytterst allvarligt problem. (?) Herregud lilla sötnos, bara skicka ett sms så får du ju veta hur det ligger till..

En annan sak, nu är det konstaterat att jag är deprimerad. På riktigt. Så jag ska se till att fylla mina dagar med aktiviteter och få mycket dagsljus. Det kommer garanterat hjälpa, men jag vet ett enklare och bättre sätt att bli glad igen.
 Jag vill ha mina flickor hos mig.



Kommentarer
Postat av: Erica

Det var allvarligt!!! Faktiskt, hade tom problem med att sova p.g.a. det... Och du är ju så hurtigt välgörande att man bara vill spy ^^ Du börjar likna någon som vi alla känner... (s-c-o-j-t) HAHA! :P

2008-12-04 @ 13:52:36
URL: http://ericalundqvist.blogg.se/
Postat av: Leander

du vet att det bara är att skicka ett sms till mig så fixar vi en mysig fika stund ;) Jag ska vara i Okome i början av nästa veckan, kanske kan ta bussen till Fbg och träffa dig?? ;)

2008-12-04 @ 17:18:28
URL: http://erikaleander.blogg.se/
Postat av: Helena

Duktig flicka.

Alla borde vi vara blodgivare. :)

Hoppas dom är duktigare på att sticka dig än mig bara.. AJ AJ AJ!

2008-12-08 @ 12:01:16
URL: http://helenalodin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0