Obeskrivligt härlig helg och måndag!

ja, det finns knappt ord till allt detta roliga, härliga, flummiga, konstiga och knäppa som hänt i helgen... Mycket har hänt, undrar om jag kommer ihåg allt? Jag ska göra ett försök.

Det börjar redan torsdag med att mina bebisar kommer, Lisa och Palle. Båda två skygga och mästare på att gömma sig. Nåja. Jag ser till att de har mat och sand.  De kommer bara fram på natten när jag sover, då ser de till att röja järnet. Haha.

Jag stiger upp fredag, konstaterar att jag har mycket att göra. (Tidsoptimist som man är så har man ju skjutit upp saker.) Hmm.

Jag diskar och fräschar till här, känns bra. Mockar lådan, fyller på mat och vatten.. jag kommer på att jag måste köpa torrfoder. Panik! Jag tar en snabbpromenad med Helena och tar vägen om Willys hem.

Efter att ha panikpackat och hetscyklat för att lämna min nyckel så sätter jag mig på bussen till Halmstad. Väl där möter jag upp Petra, vi sätter oss i bilden och påbörjar vår färd nedåt landet. Petra som nyss tagit körkort är lite bekymrad men kör som en gudinna. Förutom några nervpressande vägarbeten i Helsingborg och feltolkning av skyltar så kommer vi fram till Lund nästan utan besvär. Fredrik möter upp oss och lotsar in oss bland studentlägenheterna. Vi traskar in genom dörren, och vad är då det första jag får syn på? Jo, en röv. En viss person skurar badkaret, och hon tittar inte upp när vi kommer in. Jag kan inte motstå tillfället (sorry Lis!) och smashar till allt vad jag har, varpå bruttan snurrar runt som en kobra och är redo att ge mig en rak höger. Dock så hindrar hon sig och den dåliga stämningen försvinner kvickt... Vinet korkas upp och sen är vi på G! Hell yeah!

kvällen spenderas framför datorn (där vi alla leker amatör-dj:s med dåligt resultat) och sedan tar vi en taxi till Malmö. Dock så måste jag bikta mig. Eftersom en viss person alltid håller längre än oss andra på kvällarna så bestämde vi oss för att knäcka henne denna kväll. Det innebar att så fort hon vände ryggen till så spetsade vi hennes vin ganska friskt med brännvin samt att hon fick hela shotar medan vi drack halva eller till och med 1/4 shot. Ha! Vi fick lite bättre effekt än vi hoppats på och någon nanade en stund. Sedan blev det snurr igen och vi tog som sagt taxi till Malmö.

Där var det kul, inte riktigt min musiksmak, men det funkade. Vi var kärvänliga och pussiga (bildbevis finns) men en av oss var den hårdare typen och råkade aska på en killes tröja. Tack och lov blev han inte sur utan tog det med ro. Phu. ;)

Vi for hem och la oss tillrätta i varsin soffa, jag och Petrus. Ella var med på ett hörn också, den lilla gullrumpan!

Vaknade nästa morgon av något vitt som stack i mina små, grusiga ögon. Det var bara Fredrik i en sjömanskostym. (!) De verkar hitta på mycket knasigt di dära studenterna..

Dagen gick och vi var inte alltför fräscha men inte så illa heller. Vi turistade lite (Donken och Domkyrkan förärades ett besök) och sedan var det tv en stund. Har nu fått se den omdiskuterade Anna Anka. Efter detta blev det stallet, där jag förälskade mig i en STOR svart häst e. Rubignon och såklart klappade jag Cidden lite grann. Jag och Petra rastade Ella i skogen och sedan bar det av hemåt.

En dusch och köttbullar fick fart på mig. Sedan ägnade vi halva kvällen åt tvätt och att bråka med högtalarna, jag fick lite snurr på musiken till slut, men vete fan vad jag gjorde.. :S

Sedan gick vi till en mjölkbar och blev rejält utstirrade av vakterna (så konstiga såg vi väl inte ut?!) och sedan blev det hemgång.

Dagen efter åkte vi hem och allt var frid och fröjd. Jag kom hem till mina pälsbollar och fick klappa lite på dom också! Fast Palle är kelig, men Lisa är fortfarande väldigt blyg. Jag får ge henne några dagar till. De fäller något enormt, jag dammsuger varje dag! Och det märks inte.. dessutom är de makalöst duktiga på att bajsa MYCKET. Hmm.

Idag har jag jobbat och det gick sådär. Sov inte mycket inatt tack vare två pälsbollar som jamade natten igenom, så jag var lagom pigg imorse.

Trevligast idag var att söta Erika kom och hälsade på :D Vi åt kebab och såg en Riddares Historia. Vi konstaterade att Paul Bettany är riktigt het (vad det är kan vi inte riktigt sätta fingret på, det har inte med hans utseende att göra direkt) och diskuterade katter. Väldigt mysigt att ha dig här gumman! Vi får ta vår filmkväll med Emma och TP någon gång också, gärna ganska snart :D

Just nu jobbar jag på att få med mig Helena ut på en promenad, men det regnar så hon verkar inte alltför sugen. Haha.

Paul Bettany. Jag skulle kunna äta upp honom. (Nästan)


Kommentarer
Postat av: Leander

vi får ta och se nån annan film som han är med i för att kolla om han fortfarande är lika het då? Och med Emma som experthjälp borde vi komma på vad det är...

2009-09-28 @ 23:26:23
URL: http://erikaleander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0