Adoptera en katt och hjälp andra katter samtidigt!

Världen bara kryllar av hunkar helt plötsligt! Jag har fått en oförklarlig crush på Paul Bettany och klippen från New Moon får vem som helst att bralla ner sig! Ja, om man är tjej och tänder lite på vampyrer. ;)

Idag har varit en underbar dag! En god natts sömn till att börja med. Sedan jobba, var rätt trevligt faktiskt. Efter det hade jag ett litet ärende och sedan en promenad med Helena. Mycket roligt, oj vad jag körde över stackaren med allt mitt prat *rodnar*. Jag var bara så pratig! Haha. Jag har pratat med Mormor och Morfar idag också, de är stolta över mig. Dessutom har katterna varit supermysiga idag. Gissa vem som ligger bredvid mig här i soffan och tittar på Idol medan den spinner som en liten motor? Jo, lilla Lisa! Pälsbollen har kommit fram lite mer nu, och hon är verkligen superkelig! Myskatt. Jag måste bara lyckas kamma henne någon dag så att de där tovorna försvinner.. men jag har inte velat tvinga mig på henne innan. Men nu har hon ju vant sig vid mig så nu är hon gosig.

Någon som vill adoptera gullungarna? De är kastrerade/steriliserade, id-märkta, avmaskade.. you name it. Det kostar en rejäl slant dock, för att finansiera vidare kastrationer och annan hjälp på och för andra katter som behöver tas omhand. Jag hade gärna köpt båda två om jag hade bott lite bättre.. men jag känner att min lilla etta inte är så rolig i längden för dom, hade varit underbart om någon på landet adopterade dom :D Ett krav är att du ska bo inom en 10-mils radie från Laholm, och att du är en vettig och ansvarstagande djurägare såklart. Det hade varit så härligt om dessa två kissar hade fått ett riktigt hem där de kunde stanna för alltid och få utevistelse, mat och massvis av kärlek! Båda är keliga och söta, men väldigt blyga i början.. fast det är ju de flesta katter.

Nu har de bytt plats. Palle ligger bredvid mig i soffan och vräker sig, Lisa har satt sig i fönstret.. hon längtar ut, men jag varken vill, kan eller får släppa ut henne. Jag bor mitt i stan och jag äger ju henne inte heller. Vill inte att hon ska bli överkörd.

Imorgon är det mycket på gång. En ledtråd: Dansband! ;D

Ja Erika, vi kan se fler filmer med honom! Och Emma lär undra varför vi gillar honom.. haha. :D

De två sötnosarna! Svartvit pojke, Palle, liten sköldpaddsfärgad flicka, Lisa. Blyga och sitter under bordet. Ligger just nu bredvid mig i soffan och spinner (Lisa) och leker med snöre (Palle). <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0