Filosoferande

Jag gillar att "filosofera" som jag säger, det vill säga att jag funderar över livet i största allmänhet, gärna till bra musik. Jag tycker om att skriva, att prata, att uttrycka mig! Jag tycker om att komma på saker som jag inte tänkt på innan. De som känner mig vet att jag ÄLSKAR att analysera saker, gärna flera gånger. Kanske det kallas ältande med ett mer negativt ord? ;)

Att fantisera om framtiden är häftigt och spännande. Vilka kommer jag träffa och bli vän med? vem kommer jag att gifta mig med? Hur kommer mitt/mina barn se ut? Vad kommer jag att bli, hur mycket pengar kommer jag att tjäna? Kommer jag att, när jag är gammal se tillbaka på mitt liv och känna mig nöjd? Kommer jag bara att ångra det jag inte gjorde, precis som många säger? Hur kommer jag att se ut? Kommer jag bli en gammal mysmormor eller mysfarmor, eller en bitterkärring med en pinne uppkörd i röven? Kommer jag vara omtyckt? Kommer jag ha sparat ihop tillräckligt med pengar till min ålders höst? Kommer jag hålla mig frisk? Hur gammal kommer jag bli? Vem dör först av mig och min partner? Hur många generationer barn och barnbarn hinner födas innan jag går hädan? Vems efternamn tar jag när jag gifter mig? (För ja, jag ska gifta mig någon gång!) Vilka husdjur kommer jag att ha/ ha haft? vilken utbildning har jag när jag känner mig "färdig"? Hur många celluliter kommer jag att få? (bäst att inte ta reda på det)

Kommer jag vara stolt över mina val i livet? Kommer jag att hitta en djupare mening, ett syfte som jag känner att jag vill uppfylla?

Ja, att ha mycket av livet framför sig är väldigt spännande! Det gäller att orka skriva ner saker hela livet så att man kan läsa de gamla minnena och historierna när man blir gammal och grå, minnas de goda tiderna. Spara minnen och dagböcker så att det kan leva kvar till andra generationer.. andra generationer som kan lära sig av ens egna misstag. Dock så gör man ju alltid misstag i livet oavsett vad folk säger åt en. Det är en del av att vara mänsklig och att leva. Ingen stor affär.

Idag har jag haft en mysig dag. Mysigt sällskap nästan hela dagen, och mycket roliga youtube-klipp. :D Skulle vara kul med fler besök, Leander, du vet vart jag bor ;) Imorgon ska jag jobba tidigt, får lägga mig i tid!

Jag funderar på att tatuera mig, har ett- två motiv som jag vill ha men jag vet inte om jag vågar riktigt.. dessutom, tänk om jag ångrar mig? :S

Nu ska jag ringa Mormor och Morfar. See ya!


Kommentarer
Postat av: Leander

är du ledig nån gång i veckan?

2009-09-14 @ 09:49:39
URL: http://erikaleander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0