En mysig söndag

Ja, gårdagen var riktigt mysig! Jag vaknade rätt sent, myste lite framför teven. Sedan la jag en ansiktsmask, gick runt här hemma och grejade lite. Jag ringde ett samtal ( som ni ska få höra mer om om ca 1 ½ vecka) och det var trevligt! Sedan fick jag springa ner i duschen och skölja av den bajsbruna masken.. haha såg inte klokt ut, men det var skönt för huden. Jag spacklade mig rätt rejält för omväxlings skull och bestämde mig för att inviga min nya grå ullkofta. Det är faktiskt en sak jag gillar med hösten, att man kan mysa in sig i stora varma kläder!

Jag fick hasta till bussen (tidsoptimist som jag är) men hann med den, jag var väldigt nöjd med det! Ringde Mormor på bussen och vi pratade en stund. När jag väl var framme i Okome så väntade Leander på mig :D Vi gick in och jag fick se deras trevliga lägenhet (fast det kändes mer som ett riktigt hus om man jämför med min lägenhet) och så morsade vi på Kristians kompisar som var där.. förstår bara inte varför Ada sa " åh nej inte hon!" när han fick syn på mig... har jag gjort ett så dåligt intryck? Hmm.

Vi fikade, Leander bjöd på massa gott! Hembakat och allt.. mums! Vi lät munnarna gå också, det är inte särskilt ovanligt när det gäller oss.. blev lite snuskprat också. Det är inte så ovanligt det heller! Det var väldigt kul att hälsa på Leander, vi hade himla kul :D Vi bestämde att vi ska ha en filmkväll hos mig, en riddares historia ;) Leander har inte sett den så det kommer hon nog att gilla! Härlig musik, snygga riddare... vad mer kan en flicka begära? Vi tänkte bjuda in Emma också så kan Kristian och Ada leka medan vi flickor roar oss. Sounds like a plan.

På kvällen kom Johan och hämtade mig, vi åkte till Hylte för att fika, hemmagjord äppelpaj. Väldigt gott.

Sedan kom jag hem, tittade på tv och myste lite innan jag gick och la mig. Idag vaknade jag sent, ska jobba kl 14 så jag får börja ordna med mat och sånt nu. Det kommer nog gå bra idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0