Nakna kocken

Haha, den nivån når jag inte upp på, men jag, Helena, den Helena som skyr kök som man skyr pesten, lagar mat. Dessutom gör jag söta små lådor att ta med till jobbet. Hur seriöst är inte det på en skala?! Igår blev det kokt potatis, fläskfile, bea (dock färdiggjord redan, någon måtta får det allt vara) och apelsin-morotssallad. Mums! Ska äta detta mästerverk idag på jobbet. Just nu sitter jag och lunchar lite fisförnämt på ängamatssoppa (pulversoppa) men jag har faktiskt haft i fullkornspasta, riven morot och rödlök. Bon appetit!

Jag har promenerat en halvtimme med Helena, tvättat två maskiner tvätt (samt hängt upp) och jobbat vidare en timme på dansbandsprojektet idag. Det kallar jag effektivt! 12.15 blir det jobbet och ikväll bara slapperi. Mysigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0