Lite rädd

Imorgon ska jag lämna blod för första gången, jag känner mig lite rädd. Kommer det göra ont, kommer jag känna mig skakis? Vi får väl se.

Jag är lite rädd för andra saker också. Rädd för misslyckanden, rädd för att bli som såna jag hatar, rädd för att bli en dålig människa, rädd för att jag redan är en dålig människa. Rädd för att bli styrd av någon annan, rädd för att bestämma själv. Motsatta rädslor! Rädd för att satsa, rädd för att inte duga, rädd för att inte räcka till. Rädd för att inte lyckas göra något vettigt. Jag är så trött på att vara rädd.. jag är bara ett tomt skal. Med lite rädsla i.

Jag är rädd för att bli en misslyckad människa som sårar folk och som försöker fly från sina misslyckanden med en flaska eller något annat. Inte för att jag gör det nu, inte för att jag tänker bli en sån. Men bevisligen finns det tusentals sådana människor, och jag kan slå vad om att ingen av dom ville att det skulle gå så för dom. Så vad avgör saken, vad är skillnaden som gör att vissa misslyckas sådär och andra inte? Det skulle jag gärna vilja veta.

Kommentarer
Postat av: Du vet vem :)

Jag tror att det är de människor som inte känner sig själva och inte vill lära känna sig själva som hamnar i det träsket. Du kommer inte hamna där, men du MÅSTE börja bestämma över dig själv, livet är för kort för att någon annan ska leva ditt åt dig. <3

2009-01-12 @ 22:04:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0