Rotsakslåda

Idag har jag jobbat och varit duktig :) Sen när jag slutade vid sex så gick jag till Willys för att handla (skulle såklart handla på mitt jobb egentligen men jag hann inte) och köpte på mig massa grönsaker. Väl hemma ställde jag mig och började riva potatis, palsternacka, morötter och ost. Johan skivade lök och jag kokade grönsaksbuljong. Allt detta i en ugnsform blev en smaskig liten rotsakslåda, och min härliga karl gjorda hemmagjorda nötfärsbiffar till.

Inte precis oväntat så föll inte maten lillemannen i smaken. Men, vilken unge gillar grönsaker egentligen? Haha tyvärr inte alltför många. Jag var en ivrig grönsakshatare i många år, det är först nu jag har insett storheten med frukt och grönt. Den tiden kommer så småningom. :)

Imorgon blir det ett långkörarpass, 6-15. Jag lär nog vara trött så dte är dags att törna in strax.

Jag är fortfarande duktig på gymmet, jag tycker redan att jag efter 2-3 styrkeövningstillfällen blivit starkare och fått bättre motorik! Jag väntar bara på att Emma ska komma och joina min, Johan och Patriks klubb. Jag har blivit riktigt seriös ;)

Ja just det, berättade ju inte om min första blodgivning! Jag har blodgrupp 0 Rh negativ, vilket innebär att mitt blod kan ges till vem som helst oavsett vilken blodgrupp de har. Det är jag fruktansvärt stolt över, haha. Min blodgivning gick superfint, jag var inte rädd och sticket var inte särskilt otäckt. Jag var stolt när jag gick därifrån. Jag måde inte dåligt efter heller, jag har inte ens känt mig trött. Det är verkligen positivt och något jag blev tacksam för, vissa klarar inte ens av att ge blod eftersom de blir så trötta och svimfärdiga efteråt.

Nu ska jag upp och kramas med min man.

PUSS

Kommentarer
Postat av: Leander

jag ska oxå bli blodgivare! nån dag när jag orkar gå dit... =/

2009-02-01 @ 22:15:25
URL: http://erikaleander.blogg.se/
Postat av: Babbidesign - [Design & Foto]

Hallå hallå, intresserad av ny bloggdesign? Då har jag kanske något för dig. Annars kan du ignorera detta meddelande. Ha en fortsatt trevlig kväll :)

2009-02-01 @ 22:18:40
URL: http://babbidesign.blogg.se/
Postat av: Helena

Var du glad för att du inte mår dåligt. Inte som en annan som får ligga kvar med benen högt för att kroppen ska hinna anpassa sig. Men jag ger banne mig inte upp ändå. ;)



Lycka till med träningen, vännen.

2009-02-02 @ 07:19:39
URL: http://helenalodin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0