Oups I did it again

Jag har gjort bort mig igen, är det någon som är förvånad?

Jo, som jag skrev innan så skulle dagen ägnas åt städning. Jag har städat liiiite i alla fall, och dessutom lagat mat åt min älskling. Aja det struntar väl ni i. Jo, nu till det PINSAMMA:

Scen: Huset, köket-hallen-vardagsrummet.
Tid: Ca kl 19
Medverkande: Svärmor, Helena, okänd kille (!)
Rekvisita (i Helenas fall): Halvfräsch rosa flanellpyjamas och risigt hår. Resterande aktörer påklädda och fräscha.

Handling: " Helena städar i köket. Hon ska gå till vardagsrummet och hämta sopborsten. Hon slår upp dörren till vardagsrummet och.... håller på att ramla baklänges! I soffan sitter svärmor och småpratar med en ung, vilt främmande KILLE! Helena blir plötsligt medveten om sin oerhört ofräscha framtoning och tycker inte att det första intryck hon förmedlar är särskilt bra. Svärmor ler vänligt och frågar om Helena vill sitta med och prata med killen som tydligen är larmförsäljare. Helena stammar fram ett nej och backar ut ur rummet. Hur jävla genant det är kan ni ju försöka gissa.. "

Fy bubblan! :S

något som är roligt utan att vara genant är att jag ska åka och simma imorgon med Helena och hennes kompisar. Härligt! Jobb på onsdag och i helgen, yey!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0